کانکتور 2 خانه fci

نقش کانکتور در خودرو چیست؟

نقش کانکتور در خودرو:

نقش کانکتور در خودرو میتواند به تنها جمله ی تقویت کننده اتصالات برقی خلاصه شود و می توان گفت یکی از مهمترین نقش های این قطعه در خودرو تقویت اتصالات قسمت های مختلف به یک دیگر میباشد.

در اتومبیل ها بعضا شاهد این موضوع هستیم که تعدادی کانکتور مختلف به جهت مصارف گوناگون وجود دارند که هرکدام کیفیت خاص خود در نوع اتصال را به خودرو اضافه میکند و برای ارتباط قسمت های مختلف وجود این کانکتور ها بسیار پر اهمیت است.

امروز ما در این مقاله سعی خواهیم داشت تا با نقش کانکتور در خودرو بیشتر آشنا شویم و در کنار این موضوع بتوانیم مزیت های پنهان استفاده از کانکتور مرغوب را نیز نمایان سازیم.

کانکتور 15 خانه رله دوبل
کانکتور 15 خانه رله دوبل

چرا به کانکتور نیاز داریم؟ نقش کانکتور در خودرو چیست؟

مسلما اگر بخواهیم تمام سیم کشی سیستم الکتریکی و الکترونیکی خودرو را با سیم انجام دهیم کار به شدت سخت میشود و ممکن است برای تعمیر و نگهداری این قسمت ها دچار مشکل شویم، بنابراین کانکتورها جزئی حیاتی از این سیستم شدند تا بتوانند اتصالات را به راحتی ممکن کرده و هزینه های تعمیرات و نگهداری خودرو را به شدت کاهش دهند.

در کنار کاهش هزینه ها در سیستم برق کشی خودرو میتوان به مزیت های دیگر کانکتور ها نیز اشاره داشت، مزیت هایی مانند بهبود کیفیت اتصال و جلوگیری از نفوذ مایعات و یا الکتریسیته ساکن که با وجود کانکتور ها و تکنولوژی های ساخت هر کدام  این مهم ممکن شده است.

ممکن است همین الان که دارید این مقاله را مطالعه می کنید بارها در هنگام بازکردن درب کاپوت خودرو خود شاهد بسیاری از این قطعات بوده باشید و شاید ختی به ذهنتان خطور نکرده باشد که نقش کانکتور در خودرو من چیست؟

نقش کانکتور
کانکتور ایربگ

تعریف کلی کانکتور:

قطعاتی ساخته شده غالبا از پلاستیک و یا مواد اولیه پلیمری که بسته به نوع استفاده ممکن است مواد اولیه آن تغییر یابد، مجهز شده به قسمت های مختلف جهت اتصال بهتر و شمایل خاص  که این  نوع طراحی تماما برای استفاده خاص آن قطعه پیاده سازی  شده است.

کانکتور ها  دارای دو نوع جنسیت هستند که به عنوان قطعات نوع نر و ماده شناخته میشوند و این بخش بندی به جهت اتصال این نوع قطعات به کار میرود که در نقش کانکتور در سیستم الکتریکی خودرو حائز اهمیت است.

کانکتور های نر و ماده به یکدیگر متصل میشوند و با اتصال به هم باعث برقراری ارتباط خواهند شد.

استفاده از پین های فلزی و قطعات رسانا در این کانکتورها باعث بهبود کیفیت اتصال شده و با اتصال درست این نوع رسانا به کابل های ارتباطی این اتصال میتواند کیفیت مطلوب تری را تجربه نماید.

نقش کانکتور در خودرو
نقش کانکتور در خودرو

آیا استفاده از این نوع کانکتور ها تنها مختص خودرو است؟نقش کانکتور در چه زمینه هایی میباشد؟

در جواب این سوال باید به شما این نکته را بگویم که هر جا اتصال مورد نیاز باشد بحث کانکتور پیش می آید و نقش کانکتور تنها محدود به صنعت خودرو نیست و حتی  در کامگیوتر ها کانکتورهای مختلفی را میتوانید مشاهده کنید که کانکتور یو اس بی که فلش درایو خود را به آن متصل می کنید نیز یکی از همین انواع کانکتور است که برای ارتباط بین دو دستگاه که در این مثال یکی سیستک کامپیوتری و یکی دیگر فلش شما میباشد مورد استفاده قرار میگیرد و کانکتور های نر و ماده یو اس بی به یکدیگر متصل میشوند.

لوازم دیگری که کانکتور در آنها مورد  استفاده است لوازم خانگی برقی ، لوازم صنعتی و ماشین آلات، لوازم الکترونیک و حدودا بسیاری از مواردی است که همین الان ممکن است در جایی که شما نشسته اید وجود داشته باشد، نقش کانکتور در زندگی روزمره ما نقشی حیاتی است که این قطعات به خوبی توانسته اند این نقش را به عهده بگیرند.

کارخانه پیروز شفق
کارخانه پیروز شفق
ما در شرکت تولیدی صنعتی پیروز شفق چه خدماتی ارائه می دهیم؟

نقش کانکتور در صنعت و تمامي لوازم به قدری اهمیت دارد که ما در شرکت پیروز شفق تمامی همت خود را بر این گذاشته ایم تا بهترین محصول را برای مصرف کننده تولید کنیم.

در شرکت پیروز شفق ما با  کمک مهندسان چیره دست خود طراحی انواع قالب های تولید انبوه کانکتور های مطرح روز دنیا را با استفاده از مهندسی معکوس و استفاده از تجربه 20 ساله خود به انجام برسانیم.

با استفاده از ماشین آلات تزریق پلاستیک و گروه تولید خود این قطعات را  با کمک مواد اولیه مرغوب آلمانی که غالبا از برند بادا میباشد تولید میکنیم.

تیم کنترل کیفیت کارآزموده ما با استفاده از استانداردهای روز تمامی این قطعات را به دقت بازرسی کرده و در صورت تایید ایشان این قطعات به مرحله بعدی که بسته بندی و پخش میباشد ارسال میشود.

توجه به کیفیت همواره مهمترین اصلی بوده است که  پیروز شفق به آن اهمیت داده است و در این راه همواره سعی بر این مهم داشته تا کیفیت محصولات خودش را روز به روز افزایش دهد.

سبد محصولات ما گستردگی بسیار زیادی دارد به طوری که شما برای آشنایی و مشاهده تمامی این محصولات به ساعت ها وقت نیاز خواهید داشت.

کانکتور های تولیدی ما از برند های مطرحی مانند تایکو(te)،امفنول ، سومیتومو،بوش،کت و…. میباشد که در تمامی خودروهای ساخت داخل و بسیاری از خودروهای خارجی استفاده میشود.

برای مشاهده لیست کانکتورهای ما میتونید به صفحه کانکتور در سایت ما مراجعه نمایید.

در صورت نیاز به مشاوره و خرید نیز میتوانید با استفاده از قسمت تماس باما که در بالای صفحه و همینطور در فوتر سایت نیز موجود است با ما تماس بگیرید.

این مقاله در جهت آشنایی اولیه با نقش کانکتور بود که تلاش کرده است تا شما با کانکتورو التزام وجود آن بیشتر آشنا شوید.

برای مطالعه بیشتر در مورد کانکتور میتوانید به این مقاله رجوع کنید تا توضیحات بیشتری از کانکتور را بتوانید داشته باشید.

لینک مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید