نری مادگی کانکتور به چه معناست؟

بارها برای هر شخصی در حوزه کسب و کاریهای مرتبط به خودرو پیش‌آمده که بخواهد از خودش سؤال کند” نری مادگی کانکتور چه معنایی دارد؟ اصلاً چرا باید کانکتورها تفکیک جنسیتی داشته باشند؟ هر کانکتور باید دارای چه خصوصیتی باشد که بتوان آن را تفکیک کرد؟ در ادامه هرکدام از این سؤالات را به مختصر توضیح خواهیم داد.

نری یا مادگی کانکتور شامل چه خصوصیاتی می‌شود؟

همان‌طور که هر جنسیت در انسان‌ها و حیوانات خصوصیات ظاهری مختص به خودش را دارد در محصولات تولیدی حوزه کانکتور هم این اصل به‌خوبی رعایت می‌شود.

تفکیک کانکتورها به روش جنسیتی روشی مرسوم است که به‌راحتی می‌توان هر کانکتور را دارای خصوصیاتی منحصربه‌فرد کند و بدون هیچ ایرادی بین افرادی که با این نوع محصولات سروکار دارند سال‌هاست که استفاده می‌شود و به‌نوعی یکی از مهم‌ترین سؤالاتی است که برای خرید یا فروش کانکتورها سؤال می گردد.

نری یا مادگی کانکتور را می‌توان مهم‌ترین ویژگی بعد از تعداد خانه و برند اصلی تولیدکننده آن  در صنعت خودروسازی برشمرد به‌طوری‌که در درخت سیم هر خودرو علاوه بر برند اصلی سازنده سوکت که با کد فنی مشخص می‌شود می‌بایست اطلاعاتی از نری یا مادگی کانکتور در کنار تعداد خانه آن مشخص باشد.

مانند خواص ظاهری در موجودات زنده، کانکتورها هم دارای ویژگی‌هایی در ظاهر خود هستند که می‌توان از این ویژگی‌ها نری یا مادگی کانکتور رو تشخیص داد.

کانکتور نری
کانکتور نری

خواص ظاهری:

اصولاً هر کانکتوری که دارای بدنه  بلند و کشیده‌تر باشد به‌عنوان نری شناخته می‌شود و کانکتوری که میزبان کانکتور مقابل و آن کانکتور را در داخل خود جای میدهد اغلب به‌عنوان کانکتور مادگی شناخته می‌شوند.

البته در برخی از  کمپانی‌ها این دسته‌بندی به‌صورت بلعکس وجود دارد که بسته به سیاست‌های کاری هر مجموعه این تفکیک جنسیتی اعمال می‌شود.

آیا کانکتورها می‌توانند بدون طرف مقابل باشند؟

یک کانکتور می‌تواند تنها به‌صورت تکی هم وجود داشته باشد؛ ولی در بیش از 99 درصد این موارد هر کانکتور دارای دو جنسیت است  که بسته به نوع مصرف و جایگاه آن می‌بایست آن  را معین نمود.

کانکتور 15 خانه tyco te
کانکتور های شرکت پیروز شفق
قدرت نمایی شرکت پیروز شفق با کیفیت منحصر به فرد خود!

شرکت تولیدی صنعتی پیروز شفق سال‌هاست با تلاش و کوشش فراوان در امر تولید کانکتورپا به عرصه گذاشته و با تمام همت کوشش کرده است تا بتواند بهترین کیفیت ممکن را برای مصرف‌کننده به ارمغان بیاورد.

تفکیک جنسیتی نری یا مادگی کانکتور در شرکت پیروز شفق به طور مرسوم از ابتدا بر روی نام هر قطعه و کدینگ سیستمی آن اعمال شده است که این موارد به شما در انتخاب درست می‌تواند بسیار کمک کرده و باعث آسودگی خیال شما در انتخاب بشود.

در برخی از شرکت‌ها این تفکیک با برعکس شدن نام نری و مادگی کانکتور اعمال شده است که می‌توان با مشاهده نمونه سوکت و مقایسه با محصول اصلی به این نتیجه‌گیری دست پیدا کرد که آیا این کانکتور برای من مناسب هست یا خیر؟

رنگ کانکتور:

هر کانکتور علاوه بر ویژگی نری یا مادگی بودن دارای رنگ‌بندی نیز هست که  در صنایع مختلف علل الخصوص خودروسازی  بسیار حائز اهمیت است و رنگ‌ها در این صنعت بیشتر از صنایع دیگر مهم هستند.

“هر رنگ در کنار جنسیت کانکتور در نوع استفاده و جایگاه آن اهمیت دارد.”

برای مشاهده تمام کانکتورهای تولیدی شرکت پیروز شفق می‌توانید به لینک کاتالوگ محصولات در بالای صفحه مراجعه نمایید یا میتوانید از قسمت محصولات به مشاهده آن ها بپردازید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید